Återhämtning

Tack för era gulliga kommentarer! ♥

Ja, det är väl så . Ibland måste jag bara låta mig själv ”vara” .  Lyssna på kroppen och ta en ”tråk-dag” hemma utan några måsten eller stress.

Och det har jag gjort i dag. 

Huset har varit fullt med kompisar och kusiner till Theo , men det gör mig ingenting.  Tvärtom.   Då vet jag att Theo har kul utan att jag behöver anstränga mig nämnvärt, haha.

Ändå fick jag tjata bra mycket på kidsen innan dom gick med på att följa med mig ner till sjön och bada.

Fast när vi väl gjorde det , så höll alla med om att det var sååå skönt i vattnet!

Inte det minsta kallt , utan friskt och uppiggande!

Vi simmade över till andra sidan av ön och tillbaka, så jag fick mig lite motion också på köpet!   Häääärligt! :-)

 

img_9225.jpg img_9226.jpg img_9227.jpg img_9229.jpg img_9232.jpgimg_9248.jpg

 

Kände mig som en ny människa efteråt!  För även om det har varit mulet i dag, så är det tryckande varmt i luften.

 

img_9236.jpg

 

Efter badet sprang ungarna upp och värmde sig i Jacuzzin.

 

img_9222.jpg

 

Gjorde grillad Majskyckling med sallad och gårdagens pasta till lunch.

img_9221.jpg img_9224.jpgimg_9244.jpg

Och till snacks på kvällen så gjorde vi hemmagjord pizza till kidsen  och Grönkålschisp till mig!

 

img_9245.jpgimg_9247.jpg

 

Grönkålschips är sjukt gott , och ett nyttigare alternativ till chips och ostbågar t ex. 

 

Gör så här : 

Värm ugnen till 150 grader.

Lägg grönkålen på en plåt med bakplåtspapper och ringla över olivolja.

Vänd runt bladen så att det kommer olivolja överallt.

Fördela bladen jämnt över plåten.

Rosta grönkålen mitt i ugnen i 15-20 minuter så att de blir knapriga och krispiga.

Salta före servering och njut som tilltugg.

 

14 reaktioner på “Återhämtning”

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Instagram