Jobba på Bag-all

Vill du jobba på Bag-all? Eller känner du någon som är perfekt för Bag-all?

Vi söker en Sverige ansvarig nämligen.

Annelie som har jobbat hos oss i ett par år ska nämligen vidare på andra äventyr. Annelie började jobba hos oss i New York och var egentligen själva anledningen till att vi öppnade Stockholms butiken. Hon saknade sin familj i Sverige efter 4 år i New York och ville flytta hem. En dag nämnde hon i förbifarten att vi kanske skulle öppna en butik i Stockholm också, där hon kunde jobba. Sagt och gjort! Julia, som jobbat med Bag-all från allra första början, fastnade i Sverige mittemellan visum och satte full fart med att öppna butiken på Roslagsgatan. Så i maj förra året slog vi upp portarna till vår fina butik!

Jag tyckte att det var en toppenidé att öppna i Sverige på många sätt. För det första är jag ju svensk och älskar Sverige! För det andra växer vi snabbt och har flera återförsäljare både i Sverige, men även i andra Europeiska länder. Det blir mycket bättre för dessa återförsäljare att handla direkt från en Bag-all hub baserad i Stockholm.

Som ni säkert förstått från bloggen här växer Bag-all så att det knakar. Vi öppnade nyligen vår tredje butik i Sydney, Australien. Och vi har massor med andra saker på gång också. Därför söker vi nu en ny medarbetare som kan vara ansvarig dels för butiken i Stockholm, men också jobba med expansionen i Europa. 

JOBBET

Hela Bag-alls verksamhet sköts ifrån butiken på Roslagsgatan, dvs försäljning direkt till våra kunder som kommer in i butik och de som handlar online, samt grossistförsäljningen till större kunder hanteras och packas härifrån.

Att jobba på Bag-all innebär att man måste vara en flexibel och prestigelös person som är villig att ta tag i alla sorters arbetsuppgifter, stort som smått. Alla packar till exempel ordrar om det behövs, inklusive jag. Alla sköter monogrammaskinen om det behövs, packar upp kartonger, städar golvet etc osv. Eller så kan det hända att man måste åka till Tyskland för att kolla in en mässa (som Annelie och Julia gjorde nyligen) eller kanske själv stå på en mässa och hjälpa till att sätta upp montern (vi funderar på Maison et Objects i Paris nästa gång t ex). Ibland måste man kanske gå på kundmöte med större Svenska företag, som Annelie gjort .

Som sagt, jobbet varierar väldigt mycket och man måste verkligen vara en person som gillar miljöer där det händer mycket och man måste vara kapabel att hålla många bollar i luften. För det är nästan alltid mycket att göra på Bag-all.

Vidare är det viktigt att man har ett ordningssinne eftersom det är många varor att hålla reda på. Saker och ting ska till sin plats på lagret och så vidare.

Man ska även tycka om försäljning eftersom en av de allra viktigaste sakerna är att jobba med Bag-alls expansion i Europa.

MÖJLIGHETERNA

Eftersom Bag-all växer så fort så är det ett fantastiskt tillfälle att karva ut en egen nisch för sig själv i bolaget. Att specialisera sig på det område man själv är intresserad av, tycker är roligt och har talang för. Jag vill gärna hjälpa mina anställda att utvecklas och nå sin fulla potential.

Bag-all är nu etablerat på tre kontinenter vilket innebär att det längre fram finns möjlighet att jobba på något av de andra kontoren i New York eller i Sydney.

Förutom allt detta har vi faktiskt Sveriges finaste personaltoalett!

Nedan arbetsbeskrivningen för rollen som store manager på Bag-all Sweden som Annelie skrivit:

Dagarna på Bag-all kan vara varierande med många olika ansvarsområden och uppgifter.

 Huvuduppgifterna inkluderar:

·      Ta hand om kunder. Detta gäller både för de kunder som kommer in butiken på Roslagsgatan 21 samt de kunder som hör av sig online. Bemötandet av kunder inkluderar att packa ordrar, göra monogram, svara på kundfrågor, samt merförsäljning.

·      Försäljning till återförsäljare. Som store manager har man även kontakt med våra återförsäljare. Det betyder att, förutom att hantera deras ordrar och se till att de får fakturor, se till att de får info om nya varor, priser eller annat som kan vara av värde för att hjälpa dom i sin försäljning. Här ingår även hantering av större återförsäljarkunder så som Adlibris.

·      Butiken. Butiken är Bag-all Sweden’s ansikte utåt mot kunder. Det är därför viktigt att store manager ser till att det alltid är ordning och reda i butiken. Det ska vara påfyllt med varor på golvet och monogrammaskinerna ska fungera. 

 ·     Personalen. Som ansvarig för butiken är man även ansvarig för schemaläggning och personalplanering. Dessutom kommer man även ansvara för alla små inköp som gäller butiken såsom glödlampor, skrivarpapper, informationskort, papperspåsar och dylikt. 

·      Lagerhantering. Vi får ofta stora leveranser, dessa ska packas upp, räknas, och läggas in i inventeringen. Om det kommer helt nya varor ska dessa fotograferas, ställas fram i butik, samt få en plats nere på lagret. Store manager är även ansvarig för att lagernivån är på en bra nivå, så att varor inte tar slut.

·      Monogramma.se. Som store manager jobbar man även med Bag-all Sveriges förgrening, monogramma.se där kunder kommer in med privata saker dom vill brodera på. Som store manager ska du vara expert på monogrammaskinen.

Utöver detta dyker det alltid upp nya utmaningar och uppgifter. Därför behöver man som store manager vara flexibel, prestigelös och ha en förmåga att prioritera samt ta egna initiativ.

Annelie slutar på Bag-all i slutet av juli så vi vill hitta denna person snart så att hen kan jobba tillsammans med Annelie ett tag. Om du är intresserad av jobbet ovan så maila julia@bag-all.com med din CV och skriv gärna varför du vill jobba på Bag-all och varför du tror att just du passar till jobbet!

Vi hoppas verkligen på att snart kunna välkomna en till toppen person till Bag-all gänget!!

xx

Jen

2 reaktioner på “Jobba på Bag-all”

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Instagram